Jaarverslag 2017, culturele start-up drie jaar onderweg

Victor van Haeren
Victor van Haeren, zakelijk directeur

Met gepaste trots presenteren we ons jaarverslag met daarin een terugblik op de activiteiten van 2017. Trots omdat we blijven groeien. Gepast omdat we ons realiseren dat we als culturele start-up nog maar net drie jaar onderweg zijn.

> Akoesticum, jaarverslag 2017

In dit jaarverslag vind je een nadere toelichting op de ontwikkelingen die we inzetten en de resultaten die we zien. Alvast kan ik je vertellen dat er in 2017, 28.000 gebruikers en bezoekers bij Akoesticum zijn geweest om te repeteren, te trainen, te ontmoeten, te presenteren te onderzoeken of presentaties bij te wonen.

Dat heeft geleid tot een toename van de omzet met 18% ten opzichte van 2016. Zowel groei van de repetities van gezelschappen, als bij- en nascholing. We hebben het jaar afgesloten met een klein tekort van €.24.712, een verbetering €.217.347 ten opzichte van 2016.

Ook het aantal activiteiten – gericht op actieve publieksdeelname – nam toe: 47 publiekspresentaties (in 2016 waren dat er 27), en 100 ‘cultuuraandelen’ (in 2016 waren dat er 58), korte optredens of actieve workshops die door organisaties buiten de cultuur worden opgenomen in hun programma’s.”

Contact

Mocht je vragen hebben over het jaarverslag, laat het weten en stuur ons een bericht via info@akoesticum.org

Publicaties

Een overzicht van alle jaarverslagen vanaf 2010, vind je op deze site. Wij publiceren ons jaarverslag ook op de website van de Kennisbank Filantropie, de centrale databank van Goede Doelen organisaties in Nederland.